بروزترین برنامه ها و آموزش ها و ترفندها و مقالات مختلف در فری ویر

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 5
  • بازدید دیروز : 7
  • بازدید کل : 26788

آمار بازدید سایت

پیوند ها

فروشنده و فروش موفق


فروشنده و فروش موفق

 

هدف شما از تلاش و تکاپوی روزمره چیست؟ چرا به دنبال شغل بهتر، باثبات تر و پردرآمدترهستید؟ پاسخ واضح است! دستیابی به پول و ثروت و رفاه بیشتر. آیا غیر از این است که همه ی ما در هر پست، شغل و جایگاهی، آرزو داریم بهترین موقعیتِ مالی و اجتماعی را داشته باشیم؟ آیا غیر از این است که با استقلال مالیِ بیشتر، به دنبال آزادی و برخورداری از حق انتخاب های بیشتر در زندگی فردی و اجتماعی خود هستیم؟ اینکه از بهترین امکاناتِ رفاهیِ زندگی برخوردار باشیم، بهترین اتومبیل را داشته باشیم، در عالی ترین و شیک ترین خانه ها زندگی کنیم، زیباترین و شیکترین لباس ها را بپوشیم، لوکس ترین و مجلل ترین ویلاها را داشته باشیم، به زیباترین و پرهزینه ترین کشورها سفرکنیم، اوقات فراغت خود را در بهترین مراکز تفریحی و اقامتی سپری کنیم، بهترین و مرفه ترین شرایط زندگی را برای خانواده هایمان فراهم کنیم، آینده ی فرزندانمان را تضمین کنیم، هرگز از لحاظ مالی در مضیقه نباشیم، بدون ترس و محدودیت خرج کنیم و نهایت لذت را در کنار خانواده و عزیزانمان تجربه کنیم؟

آیا لذت آفرین و آرامش بخش نیست که هیچگاه نگران نوسانات تورم، بدهی و افزایش هزینه ها نباشیم و با امنیت شغلی، تمام نگرانی ها را از مسیر آینده ی خود برداریم؟ آیا حسی زیباتر از این وجود دارد که لذت و آسایش و آرامش را در چشم های فرزندان و عزیزانمان ببینیم و به آنها نوید آینده ای مطمئن و سرشار از رفاه و شادکامی را بدهیم؟

آیا غیر از این است که یک بار به این دنیا آمده ایم و فقط یکبار زندگی خواهیم کرد؟ آیا مشتاقانه به دنبال راه و روش یا مسیری هستید که شما را به آرزوهایتان برساند و رویاهای کودکی و بزرگسالی تان را به تحقق برساند.

تعجب میکنم وقتی میبینم که بسیاری از مردم، با وجود همه ی استعدادها و توانمندی هایشان، باز هم در تأمین حداقل نیازهای معیشتی و روزمره ی خود با مشکلات دست و پنجه نرم میکنند. صرف نظر از اینکه چه کسی هستید و کجا و در چه شرایطی زندگی و کار میکنید، من معتقدم برای تحقق آن خواسته های آرمانی و رویاهای به ظاهر دست نیافتنی، باید مهارت خاصی را فرا بگیرید: "علم و هنر روانشناسی فروش موفق"

اگر به دنبال استخدام در شغل مناسب و پردرآمدی هستید، باید به این نکته توجه داشته باشید که کارفرمای احتمالی شما در صورتی شما را برمیگزیند که بتوانید در رشد و بهبودِ فرآیند کسب و کارِ شرکت تأثیرگذارتر باشید، مراجعان بیشتری را به سمت کسب و کارشان جذب و سرازیر و خدمات بیشتر و ارزنده تری به آنها ارائه کنید.

از این گذشته، آیا میدانستید که اقلیت 5 درصدی از کل ثروتمندان جهان را فروشنده هایی تشکیل میدهند که اغلب آنها از محل فروش محصولات شرکتهای دیگر و دریافت کمیسیون، پورسانت، پاداش و دیگر مزایای حاصل از فروش موفق به این ثروت و امکانات دست یافته اند؟ آیا میدانستید که فروشندگان حرفه ای و موفق در مقایسه با مدیران، پزشکان، وکلا، بازرگانان، تحصیلکرده ها و دیگر اقشار ثروتمند جامعه درآمد بیشتری دارند و در واقع از لحاظ سطح درآمد جزو 20 درصد اول اجتماع هستند؟ فروشندگان موفق شغل مطمئن و درآمد بالایی دارند، به لحاظ ساعات کاری از آزادی عمل و اختیار بیشتری برخوردارند و در مدت زمانی که مشغول به کار هستند، بیشترین میزان پول و ثروت را تولید میکنند و از سوی دیگر، شرکت ها و کسب و کارهای مختلف نیز از منافعی که فروشندگان موفق تولید میکنند، رونق میگیرند و از گردش مالی ایده آلی برخوردار میشوند. طی تجربیات گذشته ام به چشم خود شاهد موفقیت فروشنده ها در ایجاد فرصت های شغلی بسیار، گاهی تا 100 شغل متنوع، بوده ام. واضح است که با رشد قابل توجه کسب و کار و افزایش گردش مالی، نیاز چشمگیری به حضور نیروی کار بیشتر در شرکت احساس میشود و این منجر به استخدام افراد جویای کار و کارآفرینی مضاعف میشود. از سوی دیگر برای رونق کسب و کار، این متخصص فروش است که بایستی قدرتمند عمل کند تا روی فرآیند کسب و کار تأثیر مثبت و سازنده بگذارد. از این رو میتوان به نقش مهم و انکارناپذیر متخصص فروش در ایجاد شغل های درآمدزا و باثبات پی برد.

اما چرا روی موفق و حرفه ای بودن یک فروشنده تأکید دارم؟ در نظر بگیرید که با توجه به پیچیده تر شدن شرایط کنونی بازار و فضای به شدت رقابتی موجود، بهره مندی از علم و هنر روانشناسی فروش موفق و حرفه ای، به یک ضرورت مبدل شده است. به این نکته هم توجه داشته باشید که اصول و شیوه های کنونی فروش، مربوط یه سالهای 1950 تا 1960 آمریکا هستند و منسوخ شده اند. بنابراین اگر تصمیم دارید که از همین روش های کهنه و نخ نما برای فروش و فروشندگی استفاده کنید، به شما اطمینان میدهم که با وجود تلاش و پشتکار بسیار یا دستاورد و نتیجه ای عایدتان نمیشود یا در بهترین شرایط ناچارخواهید بود به حداقل ها رضایت دهید و در هر صورت نتیجه ی مطلوب و ایده آلی بدست نمی آورید و این چیزی جز اتلاف زمان، انرژی و پول نیست. بنابراین اگر به دنبال تحقق آرزوهای ارزشمند خود هستید، توصیه میکنم هر چه زودتر دست به کار شوید! فرصت را از دست ندهید! علم و هنر فروش موفق را در اولین فرصت فرا بگیرید. نگران نباشید! علم و هنر فروش موفق نیز مثل همه ی علوم و هنرها با سعی و تلاش قابل یادگیری است. درست مثل رانندگی که روز اول در آن عملکرد ناشیانه ای داشتید و اکنون پس از آموزش و تمرین و ممارست فراوان، به یک راننده ی حرفه ای مبدل شده اید. تنها پس از گذراندن دوره های آموزشی فروش موفق است که میتوانید تغییر و تحول را در مهارت های فروش و ثروت آفرینیِ خود به شکلی ملموس حس کنید و از نتایج شگفت انگیز آن بهره مند شوید.

ما در این سربالاییِ رشد و پیشرفت، همراه شما خواهیم بود. اما چگونه؟! ما معتقدیم که ارزشمندترین و گرانبهاترین دارایی شما "زمان" است و اینکه باید در حداقل زمان ممکن، بیشترین سود و بهترین نتیجه را بدست آورید. ما متناسب با نقاط ضعف و نیازهای شما، نسخه ی مخصوص به خودتان را برایتان تجویز میکنیم. درست مثل پزشکی که برای اجتناب از تجویز دارویی اشتباه و خطرناک برای بیماری شما، ابتدا معاینه میکند و پس از سنجش و ارزیابی تمامی جوانب، نسخه ای متناسب با نیاز شما تجویز میکند. ما هم پزشک کسب و کار شما خواهیم بود! طی تجربیات بیش از یک دهه تعامل با مدیران موفق و ناموفق، کارشناسانِ متبحر و تازه کار و کارمندان قوی و ضعیف، متوجه شده ام که دوره های آموزشی عمومی با وجود جامعیت و گستردگیشان و فوایدی که دارند ،از برخی جهات باعث هدر رفتن وقت و هزینه ی شما و از سوی دیگر باعث نتایج و دستاوردهای نه چندان قابل توجه می شوند. بنابراین ما با این اقدامات تشخیصی، کسب و کار شما را عیب یابی کرده و با توجه به نقاط ضعف و نیاز شما، دوره های آموزشی و مشاوره ای اختصاصی خود را بر اساس گلچینی از دستاوردهای تجربیات 15 ساله ی خود در حوزه ی کسب و کار موفق، تنظیم میکنیم و در اختیارتان قرار میدهیم.

به شما اطمینان میدهیم که با حضور فعال در این دوره ها، که ویژه ی کسب و کار شما و مخصوصِ خودِ شما طراحی شده اند، طعم ماندگار و شگفت انگیز موفقیت و پیشرفت را خواهید چشید و از مقایسه ی آنچه بودید و آنچه هستید حیرت زده خواهید شد…

 

نویسنده :سیدمحمدهادی طلوعی

مشاور و مدرس بازاریابی و فروش حرفه ای

  انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 358

برچسب های مهم

همراه با فری ویر تجارت خود را رونق دهید. کلیه حقوق متعلق به فری ویر میباشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما