آمار بازدید سایت
پیوند ها
هدف شما از تلاش و تکاپوی روزمره چیست؟ چرا به دنبال شغل بهتر، باثبات تر و پردرآمدترهستید؟ پاسخ واضح است! دستیابی به پول و ثروت و رفاه بیشتر. آیا غیر از این است که همه ی ما در هر پست، شغل و جایگاهی، آرزو داریم بهترین موقعیتِ مالی و اجتماعی را داشته باشیم؟ آیا غیر از این است که با استقلال مالیِ بیشتر، به دنبال آزادی و برخورداری از حق انتخاب های بیشتر در زندگی فردی و اجتماعی خود هستیم؟ اینکه از بهترین امکاناتِ رفاهیِ زندگی برخوردار باشیم، بهترین اتومبیل را داشته باشیم، در عالی ترین و شیک ترین خانه ها زندگی کنیم، زیباترین و شیکترین لباس ها را بپوشیم، لوکس ترین و مجلل ترین ویلاها را داشته باشیم، به زیباترین و پرهزینه ترین کشورها سفرکنیم، اوقات فراغت خود را در بهترین مراکز تفریحی و اقامتی سپری کنیم، بهترین و مرفه ترین شرایط زندگی را برای خانواده هایمان فراهم کنیم، آینده ی فرزندانمان را تضمین کنیم، هرگز از لحاظ مالی در مضیقه نباشیم، بدون ترس و محدودیت خرج کنیم و نهایت لذت را در کنار خانواده و عزیزانمان تجربه کنیم؟
آیا لذت آفرین و آرامش بخش نیست که هیچگاه نگران نوسانات تورم، بدهی و افزایش هزینه ها نباشیم و با امنیت شغلی، تمام نگرانی ها را از مسیر آینده ی خود برداریم؟ آیا حسی زیباتر از این وجود دارد که لذت و آسایش و آرامش را در چشم های فرزندان و عزیزانمان ببینیم و به آنها نوید آینده ای مطمئن و سرشار از رفاه و شادکامی را بدهیم؟
آیا غیر از این است که یک بار به این دنیا آمده ایم و فقط یکبار زندگی خواهیم کرد؟ آیا مشتاقانه به دنبال راه و روش یا مسیری هستید که شما را به آرزوهایتان برساند و رویاهای کودکی و بزرگسالی تان را به تحقق برساند.
تعجب میکنم وقتی میبینم که بسیاری از مردم، با وجود همه ی استعدادها و توانمندی هایشان، باز هم در تأمین حداقل نیازهای معیشتی و روزمره ی خود با مشکلات دست و پنجه نرم میکنند. صرف نظر از اینکه چه کسی هستید و کجا و در چه شرایطی زندگی و کار میکنید، من معتقدم برای تحقق آن خواسته های آرمانی و رویاهای به ظاهر دست نیافتنی، باید مهارت خاصی را فرا بگیرید: "علم و هنر روانشناسی فروش موفق"
اگر به دنبال استخدام در شغل مناسب و پردرآمدی هستید، باید به این نکته توجه داشته باشید که کارفرمای احتمالی شما در صورتی شما را برمیگزیند که بتوانید در رشد و بهبودِ فرآیند کسب و کارِ شرکت تأثیرگذارتر باشید، مراجعان بیشتری را به سمت کسب و کارشان جذب و سرازیر و خدمات بیشتر و ارزنده تری به آنها ارائه کنید.
از این گذشته، آیا میدانستید که اقلیت 5 درصدی از کل ثروتمندان جهان را فروشنده هایی تشکیل میدهند که اغلب آنها از محل فروش محصولات شرکتهای دیگر و دریافت کمیسیون، پورسانت، پاداش و دیگر مزایای حاصل از فروش موفق به این ثروت و امکانات دست یافته اند؟ آیا میدانستید که فروشندگان حرفه ای و موفق در مقایسه با مدیران، پزشکان، وکلا، بازرگانان، تحصیلکرده ها و دیگر اقشار ثروتمند جامعه درآمد بیشتری دارند و در واقع از لحاظ سطح درآمد جزو 20 درصد اول اجتماع هستند؟ فروشندگان موفق شغل مطمئن و درآمد بالایی دارند، به لحاظ ساعات کاری از آزادی عمل و اختیار بیشتری برخوردارند و در مدت زمانی که مشغول به کار هستند، بیشترین میزان پول و ثروت را تولید میکنند و از سوی دیگر، شرکت ها و کسب و کارهای مختلف نیز از منافعی که فروشندگان موفق تولید میکنند، رونق میگیرند و از گردش مالی ایده آلی برخوردار میشوند. طی تجربیات گذشته ام به چشم خود شاهد موفقیت فروشنده ها در ایجاد فرصت های شغلی بسیار، گاهی تا 100 شغل متنوع، بوده ام. واضح است که با رشد قابل توجه کسب و کار و افزایش گردش مالی، نیاز چشمگیری به حضور نیروی کار بیشتر در شرکت احساس میشود و این منجر به استخدام افراد جویای کار و کارآفرینی مضاعف میشود. از سوی دیگر برای رونق کسب و کار، این متخصص فروش است که بایستی قدرتمند عمل کند تا روی فرآیند کسب و کار تأثیر مثبت و سازنده بگذارد. از این رو میتوان به نقش مهم و انکارناپذیر متخصص فروش در ایجاد شغل های درآمدزا و باثبات پی برد.
اما چرا روی موفق و حرفه ای بودن یک فروشنده تأکید دارم؟ در نظر بگیرید که با توجه به پیچیده تر شدن شرایط کنونی بازار و فضای به شدت رقابتی موجود، بهره مندی از علم و هنر روانشناسی فروش موفق و حرفه ای، به یک ضرورت مبدل شده است. به این نکته هم توجه داشته باشید که اصول و شیوه های کنونی فروش، مربوط یه سالهای 1950 تا 1960 آمریکا هستند و منسوخ شده اند. بنابراین اگر تصمیم دارید که از همین روش های کهنه و نخ نما برای فروش و فروشندگی استفاده کنید، به شما اطمینان میدهم که با وجود تلاش و پشتکار بسیار یا دستاورد و نتیجه ای عایدتان نمیشود یا در بهترین شرایط ناچارخواهید بود به حداقل ها رضایت دهید و در هر صورت نتیجه ی مطلوب و ایده آلی بدست نمی آورید و این چیزی جز اتلاف زمان، انرژی و پول نیست. بنابراین اگر به دنبال تحقق آرزوهای ارزشمند خود هستید، توصیه میکنم هر چه زودتر دست به کار شوید! فرصت را از دست ندهید! علم و هنر فروش موفق را در اولین فرصت فرا بگیرید. نگران نباشید! علم و هنر فروش موفق نیز مثل همه ی علوم و هنرها با سعی و تلاش قابل یادگیری است. درست مثل رانندگی که روز اول در آن عملکرد ناشیانه ای داشتید و اکنون پس از آموزش و تمرین و ممارست فراوان، به یک راننده ی حرفه ای مبدل شده اید. تنها پس از گذراندن دوره های آموزشی فروش موفق است که میتوانید تغییر و تحول را در مهارت های فروش و ثروت آفرینیِ خود به شکلی ملموس حس کنید و از نتایج شگفت انگیز آن بهره مند شوید.
ما در این سربالاییِ رشد و پیشرفت، همراه شما خواهیم بود. اما چگونه؟! ما معتقدیم که ارزشمندترین و گرانبهاترین دارایی شما "زمان" است و اینکه باید در حداقل زمان ممکن، بیشترین سود و بهترین نتیجه را بدست آورید. ما متناسب با نقاط ضعف و نیازهای شما، نسخه ی مخصوص به خودتان را برایتان تجویز میکنیم. درست مثل پزشکی که برای اجتناب از تجویز دارویی اشتباه و خطرناک برای بیماری شما، ابتدا معاینه میکند و پس از سنجش و ارزیابی تمامی جوانب، نسخه ای متناسب با نیاز شما تجویز میکند. ما هم پزشک کسب و کار شما خواهیم بود! طی تجربیات بیش از یک دهه تعامل با مدیران موفق و ناموفق، کارشناسانِ متبحر و تازه کار و کارمندان قوی و ضعیف، متوجه شده ام که دوره های آموزشی عمومی با وجود جامعیت و گستردگیشان و فوایدی که دارند ،از برخی جهات باعث هدر رفتن وقت و هزینه ی شما و از سوی دیگر باعث نتایج و دستاوردهای نه چندان قابل توجه می شوند. بنابراین ما با این اقدامات تشخیصی، کسب و کار شما را عیب یابی کرده و با توجه به نقاط ضعف و نیاز شما، دوره های آموزشی و مشاوره ای اختصاصی خود را بر اساس گلچینی از دستاوردهای تجربیات 15 ساله ی خود در حوزه ی کسب و کار موفق، تنظیم میکنیم و در اختیارتان قرار میدهیم.
به شما اطمینان میدهیم که با حضور فعال در این دوره ها، که ویژه ی کسب و کار شما و مخصوصِ خودِ شما طراحی شده اند، طعم ماندگار و شگفت انگیز موفقیت و پیشرفت را خواهید چشید و از مقایسه ی آنچه بودید و آنچه هستید حیرت زده خواهید شد…
نویسنده :سیدمحمدهادی طلوعی
مشاور و مدرس بازاریابی و فروش حرفه ای
تجارت با ایمیل یا Email Marketing ابزاری گرانبها و مؤثر درزمینهٔ مارکتینگ میباشد که هدف اصلی آن ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان شما میباشد. با یک هدف معین و مشخص ، بازاریابی و تجارت با ایمیل میتواند بهطور مؤثر تلاشهای تجارت شمارا پشتیبانی کرده و آن را با مقدار کمی بودجه و هزینه راه اندازی کند.
همانطور که اهداف تجاری میتواند بسته به صنعتکاری و مشتریان شما بسیار متفاوت باشد ، ما قصد داریم لیستی از مهمترین استراتژیهای یک ایمیل مارکتینگ را برای شما بازگو کنیم. در این مقاله ما 20 روش برای اینکه چطور تعداد مشترکها یا Subscribers را افزایش دهید و چطور آنها را حفظ کنید و همچنین چطور یک فرآیند تجارت با ایمیل موفق و پایدار داشته باشید را به شما گوشزد خواهیم کرد.
یک صفحه اشتراکگذاری اختصاصی باید دارای تمامی ویژگیهای لازم برای فهماندن کاربران و ترغیب آنها به عضویت در خبرنامه باشد.
از این آزمایش میتوان برای فهمیدن اینکه کدام جعبه مربوط به Subscription ها عملکرد بهتری داشته است استفاده کرد. استفاده از استایل های مختلف رنگهای مختلف و فونتهای مختلف به شما این امکان را خواهد داد تا درواقع بازدیدکنندگان سایت خود را محک زده و متوجه شوید آنها به چه فرم ثبت نامی علاقه نشان داده و آن را به دیگر فرمها (ازلحاظ ظاهری) ترجیح میدهند.
برای هر چه بیشتر مقادیر اشتراکگذاری کاربران، میبایست که فرم مربوط به Subcription را درجایی مناسب و حتی بالاتر از خیلی بخشهای دیگر قرار دهید. با این کار فرم مربوطه بیشتر در رأس دید کاربران میباشد و درنتیجه احتمال مشترک شدن آنها بیشتر میشود.
سعی کنید فرآیند ثبتنام و مشترک شدن کاربران را تا میتوانید ساده و سریع انجام دهید چون معمولاً کاربران حتی از غیر حرفهایها گرفته تا حرفهایها، علاقهای برای صرف وقت به کنجکاوی در رابطه بافرم های مشترک شدن خبرنامهها و موارد مشابه ندارند. اگر برایتان سؤال پیش میآید که چگونه یک فرآیند ثبت نامی Subscription را آسانتر کنیم باید خیلی ساده جواب بدهیم که تا میتوانید مقدار فیلدهای جعبه ثبتنام را تا حد امکان کاهش داده فقط فیلدهای ضروری را نگاهدارید.
این نکته را فراموش نکنید که شاید روند دشوار یک ثبتنام و مشترک شدن باعث شود کسی که قصد ثبتنام داشته را منصرف کند و شاید روند آسان این ثبتنام و مشترک شدن باعث شود کسی که حتی هیچ میلی به عضو شدن در این سیستم نداشته را ترغیب به عضویت نماید.
فرم Subscription یا همان فرم اشتراک را با رسانههای اجتماعی خودتان ادغام کرده و آنها را یکپارچهسازی کنید. شما میتوانید یک فرم اشتراک در صفحه هواداران فیسبوک خود ایجاد کرده و یا اینکه بازدیدهای کسبشده توسط رسانههای اجتماعی خود را به سمت صفحات حاوی فرم اشتراک هدایت کنید. گفتنی است هردوی این روشها بسیار کارآمد خواهند بود؛ اما نکته اساسی این فرآیندها به اهداف مشتریان و مخاطبان شما بستگی دارد.
این ایدۀ بسیار خوبی خواهد بود اگر خبرنامههای قبلی خود را در بلاگ خود و یا صفحات شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته و خبرنامههای جدید را در بخشهای بالایی سایت خود قرار دهید. با این کار درواقع شما یکراه جدید برای سئو از طریق لینکها پیدا میکنید.
E-mail Marketing یک ابزار برای توانمند کردن و نزدیک کردن شما به ایجاد رابطههای بلندمدت با مشتریانتان میباشد. پس اگر میخواهید مشتریانتان به شما اعتماد بیشتری پیدا کنند باید فعالیتهای مستمر خود را بهصورت پایدار و پیدرپی انجام دهید.
یکی از دغدغهها و نگرانیهای کاربران در مورد عضو شدن در سیستمهای خبرنامه و اشتراکها این است که آنها نگران پر شدن فضای ایمیلشان با پیامهای زیاد و خستهکننده شما هستند. لذا بهتر است این مورد را برای آنها شفافسازی کنید و به آنها بگوئید که قرار نیست هرروز ایمیلهایی برای آنها ارسال شود و فقط نکات مهم و باارزش در اولویت هستند. با این کار میتوانید ثابت کنید که شما یک اسپمر نیستید.
حریم خصوصی نهتنها در دنیای واقعی، بلکه در دنیای مجازی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تقریباً تمام مردم امنیت حریم خصوصی خود را یکی از مهمترین اولویتهایشان قرار میدهند. پس این خیلی ساده است که شما باید کاری کنید تا کاربران در اشتراکهای شما احساس امنیت کنند. برای این کار بهتر است وضعیت سیاست حفظ حریم خصوصی در فعالیت و اقدامات خود را برای کاربران روشن کنید. برای این هم اجازه دهید آنها بدانند که چرا شما به اطلاعات آنها نیاز دارید و چگونه از این اطلاعات استفاده میکنید؟
فرم اشتراکگذاری (Subscription) را در زمان ایده آل و مناسب منتشر کنید. زمانی که یک کاربر از تجربهای که در وبسایت شما داشته است راضی باشد، بیتردید شانس خیلی بیشتری در عضو شدن آن کاربر در سیستم اشتراکگذاری وجود دارد.
ظاهر قالب خبرنامهها یکی از بزرگترین نکات اساسی در رابطه با آنهاست که شما باید روی آن تمرکز داشته باشید. از این بابت مطمئن شوید که این قالبها نهتنها جذاب بوده و از طراحی مناسبی برخوردارند، بلکه راحت و قابلفهم هستند حتی قبل از اینکه عکسهای درون قالب لود شده باشند!
یکی دیگر از اقدامات مهم اضافه کردن دکمههای اشتراکگذاری در خبرنامهها میباشد. این دکمهها باعث میشوند تا به خاطر نحوه آسان اشتراکگذاری با این روش، فرصتهای بسیار بیشتر به اشتراکگذاری ایجاد شود. در این حالت اگر کاربری از محتوای مطلب شما لذت برده باشد و خواهان به اشتراک گذاشتن آن باشد میتواند این کار را در سریعترین حالت ممکن با کمک دکمههای اشتراکگذاری انجام دهد. اما اگر چنین دکمههایی وجود نداشته باشند و حتی یک کاربر مایل به چنین کاری باشد، به خاطر دشوار بودن اشتراکگذاری بهصورت دستی، احتمالاً منصرف خواهد شد.
از ویژگی Call to Action در وبسایت خود استفاده کنید. با استفاده از این قابلیت، یعنی اضافه کردن Call to Action به قسمت فوتر هر صفحه از سایت خود میتوانید کاربرانتان را تشویق کنید تا آن مطلب را به اشتراک بگذارند.
سعی کنید از دستههای مختلف استفاده کنید و به کاربران امکان انتخاب موضوعات بهمنظور دسترسی به محتوای مرتبط با درخواستشان بدهید. همچنین این دستهبندی را در بخش E-mail Campaigns یا همان فرآیندهای تجارتی ایمیل نیز به کار بگیرید. برای این کار میتوانید از چندین لیست خبرنامه مختلف استفاده کنید.
مطمئن شوید که همان محتوایی را ارائه میکنید که مرتبط با مشتریان و مشترکان شما میباشد. همچنین فراموش نکنید که میتوانید تأثیرگذارتر باشید اگر مطالب اختصاصی نیز منتشر کرده و در دسترس کاربران قرار دهید.
نکتۀ مهم اینجاست که موفقیت در E-mail Marketing منوط به سعی و تلاش برای جذب هر چه بیشتر مشترکان نیست، بلکه منوط به تلاش برای نگاهداشتن و ایجاد یک ارتباط مؤثر با مشترکان فعلی میباشد.
یکی از اقدامات مناسب ، معامله آدرس ایمیلهای فعال کاربران باعرضه کردن کتابهای الکترونیکی و راهنماهای قابل دانلود است. مردم همیشه از به دست آوردن اطلاعات حتی بهصورت جزئی رضایتمند میباشند، بهویژه اگر این اطلاعات از یک سایت معتبر عرضهشده باشد. پس احتمالاً درج ایمیل درازای دانلود این اطلاعات بهصورت رایگان برای کاربران معامله بسیار مناسبی خواهد بود.
اگر در سایت خود رقابتی برای حضور کاربران پیاده کنید، میتوانید از طریق این روش بهراحتی به ایمیلهای کاربران دست پیدا کنید. حتی با این کار میتوانید بازدیدکنندههای بیشتری جذب کنید.
اگر یکی از کاربران بعد از مدتی تصمیم گرفت تا خبرنامه شمارا Unsubscribe کند یا به عبارتی از مشترک بودن در خبرنامه شما صرفنظر کرده باشد، سعی کنید هر جور که شده است بازخورد این کار را متوجه شوید تا با این کار متوجه شوید که اشکال کار شما در کجا بوده است.
خیلی اوقات کاربران تنها با یک تشویق ساده، مجاب به انجام کارها میشوند. با تشویق کاربران به شکل و روشهای مختلف میتوانید جمع کثیری از این افراد را در سیستم خبرنامه خود عضو کنید.
درنهایت، هیچگاه فراموش نکنید که با کاربرانتان صادق باشید و در مقابل آنها خلاقانه و با صبر برخورد کنید. رفتار و پشتیبانیهای شما بیتردید یکی از اولین نکاتی خواهد بود که باعث جذب کاربران به سمت شما میشود.
مضمونسازی محتوایی یکی از کارهای بسیار مهم برای موفقیت در رقابتهای بازاریابی پیوسته است. اگرچه هنگامیکه روی صفحۀ وب سایت شما مطالب فراوانی مثل تصاویر، ویدئوها، مقالات و یا پستهای چندرسانهای شبکههای اجتماعی و ... ظاهر میشوند شما میبایست توجه داشته باشید که برای موفق شدن نیاز است تا این حجم اطلاعات را با توجه به سیستم بازاریابی پیوسته خود برای بازدیدکنندههای تازه دستهبندی کنید.
اگر شما یک مدیر وب هستید یک مسولیت مهم شما بازاریابی است و مهمترین کاری باید به طور پیوسته انجام بدید تولید محتوا است. اینطور که به نظرمی آید کار زیادی برای انجام دادن دارید. برای تحقیق کردن، پایهریزی و نگهداری، بهینهسازی و فعالیتهای بازاریابی، زمان برای شما نمیایستد و سریعتر ازآنچه فکر میکنید میگذرد. ممکن است شما کارهای دیگری به جز تولید محتوا نیز داشته باشید و نتوانید فرصت زیادی را صرف تولید محتوای ارزشمند کنید. شاید یک بازاریاب وابسته (Affiliate Marketer) بودن برای شما یک شغل تماموقت نباشد و شما نسبت به یک شغل دیگر مسئولیت و تأکید بیشتری داشته باشید.شاید شما یک اعتیاد نسبت به دنیای فوتبال دارید و اخبار 20 لیگ مختلف فوتبال را به همراه تیمها و بازیکنانش دنبال میکنید. یا شاید توجه زیادی به یک فرد یا خانواده خود دارید. پس با این وضعیت یک بازاریاب چگونه میخواهد روی کار خود تمرکز کند و بتواند بهخوبی محصولات شرکت را به فروش برساند و یا تولید محتوا انجام دهد؟ به همین منظور ما 3 نکتۀ بسیار مهم و درعینحال ساده را برای اینکه یک بازاریاب بتواند روی کارش تمرکز داشته باشد و زمان و انرژیاش را مدیریت کند، در نظر گرفتهایم.
فعالیت بازاریابی یک رقابت است و برای رسیدن به شرایط مناسب در کار مسیر سختی در پیش رو میباشد. لازمۀ آن صرف زمان، انرژی و خلاقیت است. اگر شما نتوانید یک فضای خلاقانه و پویا در کار خود فراهم کنید، شاید شخصی دیگر بیاید ، جای شمارا بگیرد و آن کار را انجام دهد.
به فرض مثال یک محصول جدید در دنیای تکنولوژی و دیجیتال را در نظر بگیرید که در سطح جهان عرضهشده است. اگر شما نتوانید با زبان خودتان و سبک و شیوۀ خودتان آن محصول را بازاریابی کنید ، شخص دیگری این کار را میکند. شما باید با توجه به اطلاعاتی که در اختیارتان قرارگرفته است برای آن محصول زمینهسازی و محتوا سازی کنید. مثلاً اگر محصول یک گوشی موبایل یا برنامههای آن است باید راجع به جزئیات و اطلاعاتی که مربوط به آن میشود فعالیت کنید و در رابطه با آن محتوا سازی کنید.
شما محتوای کس دیگری را نمیدزدید، تأکید میکنیم، شما محتوای کس دیگری را نمیدزدید. شما میبایست محتوای مخصوص به خودتان را با توجه به محتوای اصلی محصول ارائه کنید. درواقع شما اطلاعات را راجع به آن محصول گسترش میدهید و راجع به آن توضیحات بیشتری ارائه میدهید تا بتوانید روی مشتریهایتان تأثیر مثبت بگذارید. اینگونه نظارت و تولید محتوا که توسط شما انجام میشود به شما این اجازه را میدهد تا سریعتر و راحتتر در کار خود پیشرفت کنید و از دیگران در این رقابت جلو بزنید.
به محتوای بازاریابی خود مثل یک دودکش غولپیکر نگاه کنید. بهمنظور پیدا کردن بهترین محتویات برای نظارت و الهام گیری از ایدههای خود میبایست یک سری از اطلاعات در سطح بالاتر قرار بگیرند و از ایدههای دیگر جدا شوند. مثل یک قیف یا دودکش شما باید از میان اطلاعاتی که جدا کردهاید مقداری را برگزینید که این کار ، کار آسانی نیست و زمان زیادی طلب میکند و فعالیت بازاریابی و تجارت شمارا به تأخیر میاندازد.
شما باید در برخورد با اطلاعات و گزینش آنها در کار بهسرعت عمل کنید تا بتوانید زمان و انرژی خود را کنترل کنید. اینها کارهایی است که باید انجام دهید :
1- ورودیها را متمرکز کنید: به این شکل که یک ایمیل یا فضایی را ایجاد کنید و آن را فقط برای کار بازاریابی خود اختصاص دهید و مطمئن شوید که همۀ دادهها و ورودیها به آن ایمیل فرستاده میشوند. هرچند وقت یکبار به آن سر بزنید و آن را سازماندهی و ساماندهی کنید و اطمینان حاصل کنید که در آن مکان فقط اطلاعات کاری شما حضور دارند و این اطلاعات به دست شخص دیگری نخواهد افتاد.
2- گردآوری و جمعآوری اطلاعات در فضای ابری (سرورهای ابری): ایدهها و محتویاتی که در ایمیل شما جمع میشوند را با سه روش دستهبندی و طبقهبندی کنید:
دسته اول: مناسب
دسته دوم: شاید مناسب / برای زمانی دیگر
دسته سوم: نامناسب
آن دسته از ایمیلهایی که در دسته سوم (نامناسب) هستند را پاککنید. سپس یک لیست از دسته اول (مناسبها) و دسته دوم (شاید مناسب / برای زمانی دیگر) تهیه کنید. حالا شما با این لیست ، ایدههایی که آمادۀ بهکارگیری هستند را در اختیاردارید و میتوانید از آنها در فرصتهای مناسب پیش رویتان استفاده کنید. برای اینکه این فهرستها همیشه و همهجا در دسترس شما باشند ، میتوانید آنها را در سرورهای ابری ذخیره کنید.
همۀ محتویات و مضمونهایی که توسط خلاقیت شما ایجادشدهاند زمانی ارزشمند و معتبر میشوند که خودتان به آنها ارزش دهید. نیازی نیست که شما محتویات و مضمونهایی خلق کنید که مردم را ملزم بهعوض کردن زندگی و یا کارشان و یا استراتژی زندگیشان کند؛ بلکه شما باید به بازدیدکنندگان خود حس اعتماد بدهید و آن چیزی که واقعاً به سود آنها میباشد را ارائه کنید. در این حالت اگر چیزی را پیشنهاد میکنید مطمئن باشید که این پیشنهاد بهطوری ارائه میشود که خوانندگان با خواندن آن، شمارا مسئول و دلسوز بدانند. در صورت خوب نبودن این پیشنهادها احتمالاً خوانندگان و بازدیدکنندگان خود را بهصورت پیدرپی از دست خواهید داد. هنگامیکه در حال خلق کردن ایدهای جدید هستید ، از خود بپرسید آیا این اطلاعات میتوانند بهقدری جالب باشند که خوانندهها را مجاب به خواندن کند؟ یا اینکه فقط طبق عادت روزانه یا هفتگی در حال ارسال چنین مطالبی هستید؟ یا بهعبارتدیگر این کار را از روی اجبار انجام میدهید؟
به ارزش محتویات کارتان بی افزایید تا بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید و در کارتان موفق شوید. در غیر این صورت نتیجه خود گویای کار شما خواهد بود.
به سمت جلو حرکت کرده و خلاقیت به خرج دهید :
حواستان جمع باشد که در دنیای اطلاعات و بازاریابیها غرق نشوید. خیلی ساده احتمال دارد انرژی شما به هدر برود. درواقع بهجای اینکه این انرژی صرف خلاقیتهای فردی شود، با این کارها هدر میرود. باشهامت و استراتژی پیش بروید و به تحقیق و خلق محتویات خودتان در مارکتینگ بپردازید و برای خود مشکل سازی نکنید. کارتان را باارزشتر از پیش کنید و برای کاری که میکنید احترام و ارزش قائل شوید.
شرکت های بسیاری در وب به ارائه خدمات به صورت B2B می پردازند و با توجه به درخواست های بسیاری که در این حوزه مطرح می شود همیشه در دسترس بودن برای مشتریان امری ضروری محسوب می شود.در این مقاله به بررسی شش پیشنهاد از متخصصین B2B میپردازیم.
طی گزارشی که در بهار امسال منتشر شد، فارستر پیش بینی میکند که تجارت الکترونیک B2B در ایالات متحده از 780 میلیارد دلار در سال 2015، تا سال 2020 به 1.13 تریلیون دلار رشد خواهد کرد. با وجودی که این خبر بسیار خوبی برای B2Bهای آنلاین به شمار میآید اما فقط حضور در تجارت الکترونیک برای رسیدن به موفقیت کافی نیست. پس تجارتهای B2B برای دستیابی به سهم بازار و مشتریان باید چه کار کنند؟ در این مقاله به بررسی شش پیشنهاد از متخصصین B2B میپردازیم.
Business to Business تجارتهای الکترونیکی B2B به تجارتهای میان صنایع موسوم هستند. مبادلات B2B درلغت به هر گونه خرید، فروش و شراکت، مبادلات پایاپای و یا هر نوع معاملات صورت گرفته بین دو شرکت تجاری اطلاق می شود.
سلین کاراکایا مدیر عامل شرکت The Kini Group که ارائه کننده نرمافزارهای تجزیه و تحلیل کسب و کار است میگوید: «زمانی را به این کار اختصاص دهید که واقعا متوجه شوید که در سطح مشتری شما تصمیم گیرنده چه کسی است و سلسله مراتب نفوذ در هر سازمان چگونه عمل میکند؟» سپس توضیح میدهد که: «در برخی شرکت ها، به خصوص شرکتهای حوزه فناوری و امور بازاریابی، اعضای میان رده تیم اجازه تصمیم گیری دارند. با این وجود در صنایع سنتیتر تصمیم گیرندگان معمولا در ردههای بالاتری قرار دارند.»
بدین ترتیب شناسایی تصمیم گیرنده قبل از دنبال کردن فروش محصول بسیار حائز اهمیت است.
فارستر طی گزارش اخیرش درباره B2B آنلاین دریافت که 74% خریداران B2B حداقل برای نیمی از خریدهای کاری خودشان به صورت آنلاین تحقیق کردهاند. پس مهم این است که زمانی که مشتریان آینده در حال جستجوی آنلاین هستند بتوانند شما را پیدا کنند.
جان فیرلی نایب رئیس بخش خدمات دیجیتال شرکت Walker Sands Digital میگوید: «قدرت سئو باور نکردنی است. ماهانه بیش از 22 میلیارد جستجوی اینترنتی در ایالات متحده انجام میشود. پس برای اینکه مطمئن شوید که کسب و کارتان سهم شما از این ترافیک را به دست میآورد، که این امر در واقع همان رسیدن به اهداف تجاریتان محسوب میشود، سرمایه گذاری در سئو بسیار ضروری است.
سوزان گانشان مدیر ارشد بازاریابی شرکت Clarabridge که یک شرکت ارائه کننده راهکارهای مدیریت تجربه مشتری هوشمند است قبول دارد که: «اهمیت سئو در بازاریابی B2B آنلاین یک گزافه گویی نیست. مشتریان دوست ندارند تا زمانی که تحقیقاتشان تمام نشده است با فروشنده صحبت کنند و این تحقیقات معمولا با یک جستجو آغاز میشود. اگر شما یکی از سایتهای رده بالا در زمینه کالایی که مشتری به دنبال آن میگردد نباشید پس قاعدتا هرگز با وی وارد آن مکالمه نیز نخواهید شد.»
وی میگوید: به منظور بهبود شانس پیدا شدنتان توسط یک خریدار واجد شرایط «سایتتان را نه بر اساس آنچه که میفروشید، بلکه بر اساس آنچه که مشتریان به جستجوی آن میپردازند بهینه سازی کنید. نگاهی به بازخوردهای مشتریان در دادههای حاصل از نظرسنجیها، شبکههای اجتماعی، بخش حمایت از مصرف کنندگان و دیگر منابع بیندازید تا واقعا متوجه شوید که مشتریانتان به چه چیزی نیاز دارند و سایتتان را با توجه به آن بهینه سازی کنید.»
باب بار، مدیر عامل تجارت B2B جهانی پیشرو در Accenture Interactive میگوید: «هرچه خریداران B2B بیشتر و بیشتر خواستار دستیابی به تجربیات بهبود یافته میشوند، برندهایی با تواناییهای تجارت آنلاین قویتر به این تقاضاها پاسخ میدهند که سود و سهم بازار جهانی را به دست میآورند. در حالی که شرکتهایی که تجارت الکترونیک را نادیده میگیرند به تدریج از بخشهای بزرگی از بازار جدا میشوند.
آستین پالی، مدیر بازاریابی شرکت Blue Fountain Media میگوید: «به هر دلیلی که هست یک تصور غلط رایج وجود دارد که نیازی نیست که یک وبسایت B2B فوقالعاده به نظر برسد و مادامی که تمرکز وبسایت یک شرکت باید در درجه اول بر روی عملکرد و کاربرد پذیری آن باشد، باید این را بدانید، چیزی که غیرحرفهای به نظر برسد هرگز به نتیجه نخواهد رسید.»
او میگوید: درست مانند زمانی که به صورت آنلاین خرید میکنید، تصمیم گیرندگان B2B «معمولا توسط عواملی همچون تصاویر تاثیرگذار و کپیهای جذاب و طراحی سایت تحت تاثیر قرار میگیرند. با سرمایه گذاری در بخش طراحی وبسایتتان میتوانید فروشتان را افزایش دهید.»
کارایاکا میگوید: «بهترین پیشنهاد من برای موفقیت در فضای B2B، به خصوص در فضای B2B آنلاین، توسعه فکری و کار در زمینه تخصصی است. از فناوری و ویجتها گرفته تا مشاوره و خدمات حرفهای، همه به دنبال تخصص در یک حوزه مشخص هستند؛ یک مزیت، یک برتری.»
به منظور انجام این کار تونی فاستینو مدیر شرکت Faustino Marketing Strategies میگوید: « محتوای آموزشی و مبنی بر تقاضا (همچون چک لیست ها، کتابهای الکترونیکی، پادکستها و...) که کمک به حل یک مشکل میکنند را منتشر کنید. خریداران B2B محتوای وبسایت یک فروشنده را به عنوان دومین عامل مهم و تاثیرگذار بر روی تصمیم خرید اولیه قلمداد میکنند. بنابراین با انتشار محتوای آموزشی مفید کاری کنید تا خریدار به راحتی از شما خرید کند.»
اندی گرولر، نایب رئیس بخش تبلیغات دیجیتال شرکت DragonSearch که یک آژانس بازاریابی دیجیتال است میگوید: « لینکدین یک نمونه عالی از بستری است که به شما اجازه میدهد تا با استفاده از اطلاعات جمعیت مشخصی را هدفگیری کنید و از میان مشتریان بالقوه موجود یک مخاطب را تبدیل به یک خریدار کنید.»
پالی میگوید: «برای شرکتهای B2B که به دنبال راهی برای استفاده از بستر رسانههای اجتماعی به منظور رسیدن به مخاطبینشان هستند، لینکدین با توجه به قابلیتهای شبکه سازی و جو حرفهای حاکم بر آن تبدیل به یک مکان امن و قابل اعتماد شده است. شما میتوانید تصمیم گیرندگان را بر اساس عنوان، صنعت، طول عمر کسب و کار و... مورد هدف قرار دهید که این امر به شما اجازه میدهد تا واقعا بازار خود را متناسب با یک سری مخاطب خاص سازماندهی کنید.
اطمینان از اینکه در مکانهایی که معمولا مشتریانتان بیشتر هستند شما در راس ذهن آنها قرار دارید بسیار مهم است و بدون شک لینکدین همان جامعه اجتماعی است که زمانی که در حال تلاش برای رسیدن به تصمیم گیرندگان حاضر در دیگر کسب و کارها هستید باید روی آن تمرکز کنید.»
مدی کوربر، مدیر بازاریابی شرکت AVF Consulting میگوید: با شرکت کردن و عضو شدن در گروههای لینکدین مربوط به مهارت و صنعت شرکتمان توانستیم به مشتریان جدیدی دست یابیم و شرکت خود را بیشتر در معرض دید قرار دهیم. تیم ما به صورت منظم وبلاگمان را با اخبار صنعتی مربوطه به روز رسانی میکند و سپس این اطلاعات را به منظور آغاز گفتگو در گروهای لینکدین مناسب به اشتراک میگذارد.
جاناتان بلاک، نایب رئیس بخش فناوری اطلاعات شرکت SiriusDecisions که یک شرکت تحقیقاتی و مشاورهای در حوزه B2B است میگوید: بسیاری از شرکتهای B2B به محض اینکه معامله انجام شود دیگر توجه بسیار کمی به مشتریانشان میکنند، مگر اینکه شکایتی صورت گیرد. شرکتهای B2B با کارایی بالا بر روی چرخه حیات تمامی مشتریان تمرکز میکنند تا وفاداری و حمایت آنها را افزایش دهند. برای موفق شدن در فضای B2B «با مشتریانتان در ارتباط باشید، بازخوردهای آنها را جمع آوری کنید و یک درک و بینش مناسب نسبت به تجربیات بعد از فروش آنها به دست آورید.»
بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری است زیرا یک ابزار قدرتمند به حساب می آید که به این زودی ها از دور خارج نمی شود و می توان به صورت جدی روی آن حساب باز کرد.
شش مورد است که به شما کمک می کند تا تلاش های شما در بازاریابی ایمیلی موفق تر باشد:
مهم است که یک لیست از افرادی که راجع به محصولات و خدمات شما شنیده اند برای خود بسازید. سپس برای آن ها ایمیل هایی بفرستید. باید توجه داشته باشید که لیست خود را بیشتر محدود به افراد خاص تر کنید و محتویات آن ها را شخصی تر کنید.
مردم معمولاً علایق خود را تغییر می دهند. شما هم باید سعی کنید حداقل هر سه ماه یک بار اطمینان حاصل کنید که لیست شما به روز و مفید است. اگر مثلاً یکسال بگذرد و لیست خود را به روز نکنید احتمال دارد از دور خارج و نا کارآمد شود. یک بار که این اتفاق بی افتد بسیار سخت می شود جبران کرد.
اگر نگران هستید که از دور خارج شوید و جزء لیست سیاه باشید، آخرین لیست سایت ها در آخر هر عنوان را ببینید و آن ها را جستجو کنید و آی پی آدرس ها را چک کنید تا مطمئن شوید در حال انجام دادن کار صحیح می باشید.
از جی میل و یاهو و هات میل استفاده نکنید. ایمیل شخصی و وب سایت شخصی خودتان را داشته باشید تا با این کار برند خود را معتبرسازی کنید.
به علاوه یک ایمیل که مستقیماً به صفحه اصلی وب سایت شما متصل می شد را انتخاب کنید و با آن ایمیل اقدام به ارسال لیست ها کنید. برای ارتقای سرعت تحویل ایمیل خود در آینده در ابتدای هر ایمیل بخواهید تا آدرس ایمیل شما را در کتابچه (بوک مارک) آدرس ایمیل ها اضافه کنند تا شما به عنوان یک مخاطب برای آن ها باشید تا یک سیستم تبلیغاتی ارسال ایمیل!
ایمیل های خود را تا می توانید شخصی سازی کنید. محتویات آن را ساده تر و مفهومی تر کنید و با یک تعادل خوب بین نوشته های متن و تصاویر آن ها را تکمیل کنید. بسیاری از بازاریابان می خواهند از تصاویر زیاد و پر زرق و برق دار استفاده می کنند که چشم بیننده را به خود جلب کند اما سادگی ظاهر و محتوای ارزمند شما را متفاوت نشان می دهد.
با استفاده از این روش مصرف کنندگان و مشتریان خود را در روش آزمون A یا B بسنجید و لیست خود را بر اساس آن طبقه بندی کنید. به یک چهارم افراد لیست یک ایمیل و به یک چهارم دیگر یک ایمیل متفاوت بفرستید. آن ایمیلی که نتیجه موفق تری حاصل کرد را برای نصف دیگر افراد لیست بفرستید. با این روش درک بهتری از چگونگی کار پیدا می کنید.
این سرویس به شما کمک می کند تا سرعت تحویل ایمیل هایتان را افزایش دهید. هنگامی که شما ایمیل خود را با سرویس ESP بفرستید، آن ایمیل به شبکه جهانی متصل می شود. همچنین اگر شما سابقه طراحی ندارید ، ESP کمک می کند ایمیل شما حرفه ای به نظر برسد.
هیچ گاه قدرت بازاریابی ایمیل را نادیده نگیرید. با این که شبکه های مجازی دچار ضعف هایی هستند یا مثلاً همه مردم فیسبوک یا توئیتر و گوگل پلاس ندارند، اما اکثریت آن ها همواره و همیشه ایمیل خود را چک می کنند حتی زمانی که پای کامپیوترهای خود نیستند.